mandag den 6. april 2015

SAMR


SAMR modellen er udviklet af Ruben R. Puentedura og er en model, undervisere kan bruge til at: 
           reflektere over egen brug af læringsteknologi
           inddrage i planlægningen af egen undervisning
           vurdere digitale læremidler – især programmer, tjenester og apps


Det, der stræbes mod, er, at IT i undervisningen ikke kun bliver en erstatning af allerede kendte værktøjer med eller uden funktionelle forbedringer.....altså begrænses til En styrkelse af læreprocessen
Men, at IT også tillader betydeligt re-design eller design af nye opgaver (der ikke tidligere var mulige).......altså medfører en Transformation af læreprocessen.

"Et skridt på vejen er at integrere IT teknologier til “transformering af læreprocessen” i projekt-, proces- og problemorienterede læringsscenarier, hvor eleverne arbejder kollaborativt og reflekterende med autentiske problemstillinger eller temaer, hvor klasseværelsets besnærende bånd kan sprænges, og hvor eleverne oplever, at deres netværk, uformelle kompetencer og medievirkelighed har betydning og værdi – også når det gælder skolearbejde".

(ovenstående er skrevet udfra artiklen på laeringsteknologi.dk om SAMR

Ingen kommentarer:

Send en kommentar